ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ BHAGAVAD GITA 500 πΧ.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ BHAGAVAD GITA 500 πΧ.

 

Από το MAHABHARATA 100,000 VERSES

KRISHNA 86 ARJUNA 82

Η μάχη για δικαιοσύνη γίνεται για 18 μέρες –

18 κεφάλαια.

 

Κεφάλαιο Ι Η λύπη του Αrjuna

Δεν θέλω να μάχομαι. Αν με σκοτώνουν χάνω, αν τους σκοτώνω, χάνω.

Δεν υπάρχει κανένα καλό αποτέλεσμα.

Άφησε τους να με σκοτώσουν

 

KRISHNA – αυτοί είναι κακοί να προσβάλουνε την δικαιοσύνη.

Η στεναχώρια σου είναι χωρίς λόγω.

Η σοφοί δεν στεναχωριούνται ούτε για τους ζωντανούς ούτε για τους νεκρούς.

Δεν υπήρξε ποτέ μια στιγμή που αυτοί δεν υπήρξαν ή δεν θα υπάρξουν.

Απλώς αλλάζουμε σώματα.

 

Αυτό που δεν υπάρχει δεν μπορεί να γίνεται ένα ον. Και ένα ον δεν μπορεί να παύσει να υπάρχει.

Η πραγματική τους φύση δεν μπορεί να καταστραφεί.

Τα σώματα πεθαίνουν και αυτοί συνεχίσουν να υπάρχουν.

Το πνεύμα δεν γεννιέται και δεν πεθαίνει.

 

Εσύ δεν έχεις την δύναμη να τους σκοτώσεις.

Η ψυχή τους επιλέγει πότε θα φύγει.

 

Το πνεύμα δεν γεννιέται και ούτε πεθαίνει,.

Πριν από την γέννηση δεν τους βλέπεις και μετά τους βλέπεις.

 

Να σηκωθείς και να αποφασίσεις να παλεύεις για το δίκαιο.

Να καταλάβεις ότι η απόλαυση και ο πόνος, επιτυχία και αποτυχία είναι όλα ένα.

Αν πεθάνεις θα απολαύσεις το παράδεισο. Αν νικήσεις θα απολαύσεις την Γη.

==========

 

Κεφαλαίο ΙΙ Πως μπορεί κάποιος να γνωρίσει το θεό.

Τώρα ακούς για την Κάρμα Γιόγκα

 

Αν το καταλαβαίνεις θα σπάσεις την αλυσίδα που σε δεσμεύει με τις πράξεις σου.

Τότε ακόμα η αποτυχία δεν είναι αρνητική και δεν σε απασχολεί.

Έχεις το δικαίωμα στην εργασία και στην προσπάθεια αλλά όχι στα αποτελέσματα.

Δεν πρέπει να εργάζεσαι για να έχεις ένα αποτέλεσμα – αλλά επίσης να μην αφεθείς στην τεμπελιά.

Να κάνεις ότι μπορείς και να αφήσεις τα αποτελέσματα στο θεό.

Να νιώθεις το ίδιο και στην επιτυχία και στην αποτυχία.

 

Α. Να είναι ελεύθερος από επιθυμίες.

Β. Να υπερβεί τα αντίθετα της ευτυχίας και δυστυχίας.

Γ. Να ελέγχει τις αισθήσεις.

Δ. Να ιππεύει το θυμό

===============

 

Κεφάλαιο ΙΙΙ – Κάρμα γιόγκα

 

Να πράττω ή να υπερβώ;;

SRI ΚRISHNA:

Υπάρχουν δυο δρόμοι

  1. Γνώση
  2. Ανιδιοτελή πράξη

 

Δεν υπάρχει ελευθερία με την αποχή από πράξη

Μονό με την αποταύτιση από το αποτέλεσμα.

 

Όταν ο άνθρωπος είναι συνδεδεμένος με το θεό δεν χρειάζονται πράξεις.

Καμία πράξη δεν επιδράει στο πνεύμα.

 

Καλύτερα να κάνεις δικό σου dharma με ατέλειες παρά να κάνεις τέλεια to dharma του άλλου

 

ARGUNA – Τι κάνει τους ανθρώπους να κάνουν κακές πράξεις;

 

KRISHNA – Θύμος και επιθυμία

 

Το πνεύμα σκεπάζεται από 5 σώματα.

============================

 

Κεφάλαιο IV. Απάρνηση μέσα από γνώση

 

KRISHNA: Έχουμε όλοι ζήσει πολλές ζωές. Εγώ θυμάμαι δικές μου και εσύ όχι.

Ενσαρκώνομαι όταν υπάρχει ανάγκη να διορθώσω την πορεία της ανθρωπότητας – να αποκαταστήσω το δίκιο.

Αυτός που έχει καταλάβει την αλήθεια δεν έχει καθόλου ταύτιση ή ανάγκη για αποτελέσματα.

Ο θεός είναι η λειτουργία

Ο θεός είναι αυτό που προφέρεται

Ο θεός είναι αυτός που προσφέρει στην φωτιά που είναι ο θεός,

 

Αυτούς που βλέπει τον θεό σε όλα θα βρει το θεό.

(Η ομιλία, Αυτός που μιλάει, και αυτός που ακούει – όλα είναι ο θεός.)

(Η πώληση, Ο πολίτες, και ο αγοραστής – όλα είναι ο θεός.)

(Η αγάπη, Αυτός που αγαπάει, και αυτός που αγαπιέται – όλα είναι ο θεός.)

 

Όταν φτάνουμε την φώτιση οι “αμαρτίες διαλύονται.

 

Η φωτιά της γνώσης καίει το κάρμα.

======

 

Κεφάλαιο V Η Γιόγκα της απάρνησης

 

ARJUNA-Μιλάς για απάρνηση αλλά μου ζητάς να παλεύω.

 

  1. Η σωστή πράξη ελευθερώνει
  2. Η σωστή αποχή από πράξη ελευθερώνει.

 

Οι σοφοί βλέπουν και τα δυο ίδιο.

 

Ο θεός δεν ενδιαφέρεται για το τι κάνει ο άνθρωπος.

 

Εσύ ονειρεύεσαι ότι είσαι αυτός που πράττει,

 

Σαν πνεύμα είσαι φως

 

Όλοι και όλα είναι ο Θεός.

 

Οι αναπνοές και ο διαλογισμοί θα βοηθήσουν να βιώσετε αυτό.

===========

 

Κεφάλαιο VI – Ο διαλογισμός – Ρατζα γιόγκα

  1. Ηθικές αξίες

2, Πειθαρχίες

  1. Στάσεις
  2. Έλεγχος της αναπνοής – ενέργειας
  3. Αποχή από αισθήσεις
  4. Συγκέντρωση
  5. Διαλογισμός
  6. Έκσταση

 

Όταν είμαστε ενωμένοι με το θειο – οι πράξης εξαφανίζονται

 

Ο νους που ελέγχεται είναι φίλος της ψυχής. Όταν όχι – είναι εχθρός.

 

O yogi βλέπει τη πέτρα και το χρυσό σαν ίδιο.

Ζέστη και κρύο

Πόνο – απόλαυση

Σεβασμό – ασέβεια

 

Θέλει μέτρο και το φαγητό και ύπνος ούτε πολύ ούτε πολύ λίγο.

 

ARJUNA – Πως μπορώ να είμαι συνέχεια συνδεόμενος με το θεό;

 

KRISHNA – Αποταύτιση από τον υλικό κόσμο

 

ARJUNA – Αν έχει κάποιος πίστη αλλά δεν προσπαθεί αρκετά

 

KRISHNA – Η προσπάθεια του δεν χάνεται – θα γεννηθεί σε πνευματική οικογένεια.

=============

Κεφάλαιο  VII   Γνώση και Εμπειρία.

 

Αν έχεις μόνο έμενα σαν καταφύγιο, θα σου δώσω φώτιση

 

Η Υλίκη μου διάσταση αποτελείται από

  1. Γη

2.Νερό

  1. Φωτιά
  2. Αέρα
  3. Αιθέρα
  4. Νους
  5. Διάνοια
  6. EGO – AHAMKARA

Πέρα από όλα αυτά είναι ο Θεός – η αίτια των πάντων. Δεν επηρεάζεται από αυτά.

 

4 Τύποι με αναζητούν

  1. Οι απογοητευμένοι
  2. Αυτοί που αναζητάνε γνώση
  3. Αυτοί που αναζητάνε ευτυχία
  4. Αυτοί που έχουν πνευματική διάκριση.

 

Όποιον και να λατρεύεις – οι προσευχές έρχονται σε μένα.

======================

 

Κεφάλαιο VIII   Ο δρόμος προς τον θεό. Bral1man

ARJUNA: – Πολλές Ερωτήσεις

 

SRI KRISHNA:

  1. Ο θεός είναι αυτό που είναι αμετακίνητο, αμετάκλητο και ανεξάρτητο από και χωρίς άλλη αίτια. Όταν ο Θεός εκφράζεται μέσα από άνθρωπο ονομάζεται πνεύμα.

 

  1. Η δημιουργική ενέργεια του θεού είναι αίτια όλων των όντων.

 

  1. Η φύση του υλικού κόσμου είναι η συνεχή αλλαγή.

 

  1. Η φύση του ανθρώπου είναι το εγώ του.

 

Ο θεός είναι η συνειδητότητα μέσα σε όλα αυτά τα σώματα.

 

Όταν φεύγει η ψυχή, πριν φτάσει στο θεό θα περάσει από εμπειρίες ανάλογα με τις σκέψεις της.

 

Καλύτερα να επικεντρώνεται στο ΟΜ

 

Τρόποι να ελευθερωθείτε

  1. Bhakti – Αγάπη – Αφοσίωση
  2. Jnana – Γνώση – διάκριση
  3. Raja – θέληση – διαλογισμός
  4. Karma – ανιδιοτελή πράξη

============================

 

Κεφάλαιο IX Η Μυστικιστική Εμπειρία του θειου

 

ARJUNA – Ποιος μπορεί να έχει κάποιος την εμπειρία του θεού;

 

Με του να με λατρεύει. Πίνοντας το κρασί των θεών καθαρίζονται από τις αμαρτίες τους και εισέρχονται στο παράδεισο.

 

Ακόμα αν κάνει πολλές κακές πράξεις, αν με αγαπάει σωστά δεν βλέπω κανένα αμαρτωλό. Αυτός είναι ιερός. Η ιερότητα του θα μεταμόρφωση την φύση του και θα απολαύσει αιώνια ειρήνη.

============================

 

Κεφάλαιο X – Η θεια δόξα

 

Περιγραφεί την απερίγραπτη φύση του θεού.

=======================

 

Κεφάλαιο XI το Όραμα του θεού

 

Ο KRISHNA δίνει στον ARJUNA το όραμα του θειου.

Φοβάται και ζητάει να σταματήσει

==============

 

CHAPTER XII Η αφοσίωση

 

Τι είναι καλύτερο σαν τρόπος συγκέντρωσης στο θεό – με μορφή ή το άμορφο.

  1. Η μορφή είναι πιο εύκολο
  2. Το άμορφο πιο δύσκολο

 

Θα μας βοηθήσουν

  1. Διαλογισμός
  2. Κάρμα Γιόγκα
  3. Αφοσίωση στο θεό
  4. Ηθικοί κάνονες
  5. Αφήστε τα αποτελέσματα των πράξεων σας.

 

Πως να συμπεριφέρεται ένας άνθρωπος που είναι κοντά στο θεό;

 

  1. Καθόλου μίσος
  2. Φιλικός
  3. Ελεύθερος από την ψευδαίσθηση του “εγώ” και δικά μου.
  4. Να δεχτεί τα ευχάριστα και δυσάρεστα το ίδιο.
  5. Να συγχωρέσει και να είναι ικανοποιημένος.
  6. Να μην βλάπτει κανέναν.
  7. Να μην νιώθει ζήλια, άγχος ή φόβο.
  8. Να είναι ικανός να δέχεται και να αντιμετωπίσει το ξαφνικό και απρόβλεπτο.
  9. Να είναι έτοιμος για όλα.
  10. Να είναι ταπεινός
  11. Να μην είναι προσκολλημένος στα αποτελέσματα.
  12. Να μη χαίρεται με το ευχάριστο ή φοβάται το δυσάρεστο.
  13. Ατάραχος στην “καλή” και “κακή” τύχη.
  14. Είναι ίδιος σε όλους.
  15. Δεν ενδιαφέρεται στην φήμη,
  16. Βιώνει τον έπαινο και την κριτική το ίδιο.
  17. Είναι ικανοποιημένος με αυτά που έχει.
  18. Ελέγχει τις λέξεις του.
  19. Νιώθει άνετος οπού και να βρίσκεται.

===================

Κεφάλαιο XIII Το χωράφι και ο γνωστής του χωραφιού

 

Το σόμα είναι το χωράφι και εκεί και ο άθρωπος σπέρνει και θερίζει τους σπόρος των πράξεων του.

Ο γνωστής του χωραφιού είναι ο παρατηρητής όλων αυτών.

 

Ο Θεός είμαι ο παρατηρητής σε όλα τα σώματα.

 

Η διάκριση μεταξύ του χωραφιού (το σώμα) και του γνώστη του χωραφιού (πνεύμα – θεός) είναι η πιο σημαντική γνώση.

Ο γνώστης είναι πέρα από όλα και όλα είναι μια έκφραση του ιδίου – όλα τα χέρια και πόδια και μάτια και στόματα είναι δικά του.

Το Αδιαίρετο φαίνεται να χωρίζεται σε αντικείμενα και όντα.

Προβάλει τα όντα και μετά τα αποσύρει.

 

Να δείτε το θειο μέσα σε όλα.

============

 

Κεφάλαιο XIV – Τα τρία Gunas

 

SATTWA – αρμόνια

 

RAJAS – ανάγκη για δράση και αποτελέσματα

 

TAMAS – αδράνεια

 

TURIYA – πέρα από όλα αυτά

 

SATTWA RAJAS TAMAS
κατανόηση Άπληστοια, δράση, ένταση επιθυμίες Μπερδεμένο, αδράνεια, ψευδαισθήσεις
Γέννηση σε πνευματική οικογένεια Θα γεννηθεί σε οικογένεια προσκολλημένη στα αποτελέσματα Γεννηθεί σε μια οικογένεια με άγνοια
Χαρά Πόνος Άγνοια
Γνώση Απληστία Μπέρδεμα

 

Ο άνθρωπος χρειάζεται να υπερβεί την επιθυμία και την αποστροφή για αυτά.

==================

Κεφάλαιο XV Η Αφοσίωση στο ανώτατο πνεύμα – πέρα από όλες τις μορφές.

=========================

 

Κεφάλαιο XVI   ΟΙ θειες και Δαιμονικές τάσεις.

Η περιγραφή του ηθικού ανθρώπου – (όπως πριν).

Δαιμονικός – αλαζονεία, υπερηφάνεια, ματαιοδοξία, με πόθος και προσκόλληση.

 

Η κόλαση έχει τρεις πόρτες – πόθος, οργή, απληστία.

=========================

 

Κεφάλαιο XVII Τρεις μορφές Πιστής

 

SattwaΟ θεός και οι όψεις του.

Rajas – δύναμη και πλούτο

Tamas– τα πνεύματα των πεθαμένων.

===========================

 

Φαγητά

Sattwa που δίνουν ενέργεια, δύναμη και υγεία. Φρέσκα λαχανικά, φρούτα.

 

Rajas – πικρά, ξινά, καυτερά, όξινα, – ένας αναστατωμένος νους.

Τamas – παλιά, σαπισμένα, μη αγνά – αδράνεια

=====

 

Θυσίες

SATTWA – δεν ζητάνε τίποτε για τον εαυτό τους

RAJAS – για επιδείξει και κέρδος

TAMAS – καμία

 

Δώρα

SATTWA – σε άνθρωπο που χρειάζεται – σωστή ώρα και μέρος. – χωρίς επιθυμία για ανταμοιβή.

RAJAS – Για να πάρει κάτι

TAMAS – καμία

=============

 

Κεφάλαιο XVIII Η γιόγκα της αποταύτισης

 

Η αποταύτιση από κάθε επιθυμία για ένα αποτέλεσμα.

Ο καθένας έχει to DHARMA του – να το βρει και να το εκτελέσει χωρίς προσκόλληση.

 

ΟΜ. Ειρήνη. Ειρήνη. Ειρήνη.

 

 

 

Comments are closed.